Winkelmandje - € 0,00

U hebt niets in uw winkelmandje.

Alle ins en outs over de laatste Anna-app op een rijtje gezet.

25 02 2016
Alle ins en outs over de laatste Anna-app op een rijtje gezet.

Sinds de release van de nieuwe Anna-app hebben wij veel positieve reacties ontvangen. Maar soms was de iOS-update niet voor iedereen helemaal duidelijk, omdat dit net iets anders gaat dan dat je gewend bent. Dit komt omdat wij een volledig nieuwe (native) app hebben gebouwd voor iOS. En deze app vervangt de oude app.

Kom je er niet helemaal uit? Dan ben je hier op het juiste adres! Hieronder vind je de antwoorden op de vragen die we de afgelopen week voorbij hebben zien komen over de nieuwe app voor Anna.

Als je andere vragen hebt over de app, dan kun je die uiteraard stellen via ons contactformulier.

Waarom moet ik opnieuw mijn Smile-ID invullen?

Omdat wij een nieuwe app voor Anna hebben gebouwd om geo-fence te blijven ondersteunen op iPhone of iPad, kunnen niet alle instellingen worden meegenomen. De sleutel naar jouw instellingen is het Smile-ID. Die moet je opnieuw invullen in de app om alle instellingen weer op te halen. Het Smile-ID bestaat alleen uit kleine letters en kun je terugvinden op de achterkant van de Smile die is geïnstalleerd bij de ketel.

Na de update heb ik het Smile-ID ingevuld, maar het scherm blijft grijs.

Was je verbonden met hetzelfde netwerk als waarmee Anna is verbonden toen je het Smile-ID invulde? Dat is namelijk nodig als je de eerste keer de app opstart. Heb je het Smile-ID met kleine of met hoofdletters ingevuld? De app herkent alleen het Smile-ID met kleine letters.

Lukt het nu ook niet voorbij het grijze scherm te komen? Het lijkt erop dat de app niet met Anna kan verbinden. Controleer of Anna nog online is. Heb je misschien de stekker van de Smile uit het stopcontact gehaald? Of is onlangs het WiFi-netwerk veranderd? In de handleiding kun je terugvinden hoe je Anna opnieuw aanmeldt.

Buitenshuis schakelen werkt niet meer.

Soms lukt het niet om direct buitenshuis schakelen aan te zetten. Open de app thuis nogmaals als je verbonden bent met hetzelfde netwerk als waarmee Anna is verbonden. Wacht een paar minuten zodat Anna kan verbinden. Lukt het verbinden na een paar minuten nog niet? Controleer dan of buitenshuis schakelen aanstaat. Zet buitenshuis schakelen uit en aan en wacht even totdat Anna buitenshuis schakelen heeft aangezet.

Help, mijn instellingen of schema zijn gewist na de update.

Door het installeren van de laatste update zou je geen gegevens moeten kwijtraken. Heb je de update geïnstalleerd toen je verbonden was met hetzelfde netwerk als waarmee Anna verbonden is? Dit is belangrijk, omdat Anna anders niet kan verbinden met de app.

Is de app automatisch geüpdatet toen je niet verbonden was met hetzelfde netwerk als waarmee Anna is verbonden? Open de app thuis nogmaals als je verbonden bent met het thuisnetwerk. Het kan soms even duren voordat de app de instellingen of het schema ophaalt.

Waarom ziet de app voor iOS er nu anders uit?

De app ziet er een klein beetje anders uit dan dat je gewend bent, omdat we voor de nieuwe app zoveel mogelijk de vaste grafische elementen van Apple hebben gebruikt. Veranderingen vind je vooral in het schema, het instellen van de presets en het toegevoegde inlogscherm. Elke keer als je de app opstart laat het inlogscherm zien wanneer Anna verbonden is door blauw te worden. Super handig!

De standaard taal van de Anna-app is veranderd.

De app neemt de taal over die is ingesteld op de iPhone of iPad. De taal die wordt aangenomen in de app is afhankelijk van de ingestelde taal, de volgorde van de voorkeurstalen en de regio. Controleer of de taal en de regio die je hebt ingesteld op je iPhone of iPad gelijk aan elkaar zijn. 

« Terug