Winkelmandje - € 0,00

U hebt niets in uw winkelmandje.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Anna

Waar zijn de Veelgestelde Vragen van Anna?

Algemeen

Hoe gaat Plugwise om met privacy en gedeelde gegevens?
Hoeveel stroom (geld) bespaart een Plugwise systeem?
Waar worden de Plugwise producten gemaakt?
Wat doet Plugwise met de verzamelde meetgegevens?
Welke apparaten kan ik het best aansluiten?
Welke bescherming heeft u als consument na het plaatsen van een bestelling in de webshop?

App Smile/Energiekrijgers/Plugwise mobile

Configuratie Stretch/Smile: 1e vinkje wordt niet groen
Configuratie Stretch/Smile: 2e en 3e vinkje worden niet groen
Configuratie Stretch/Smile: 4e vinkje worden niet groen (verbinding portal)
Configuratie Stretch/Smile: Kan niet verbinden met Stretch/Smile WiFi (access point)
Configuratie Stretch/Smile: Stretch/Smile op WiFi instellen via een bekabelde PC
Grafieken scherm: De namen van mijn apparaten zijn verdwenen in versie 1.5.9
Hoe installeer ik de Smile?
Hoe installeer ik de Stretch?
Smile: De uurgrafieken van mijn elektrameter zijn op hele kWh afgerond, klopt dit?
Smile: Gasmeterstanden worden minder vaak geüpdated dan elektrameterstanden
Smile: Mijn meterstanden zijn te groot voor mijn scherm in app 1.5.9
Stretch: Mijn Sense verdwijnt als ik buitenshuis mijn apparaatverbruiken bekijk
Stretch: Switch en/of Scan toevoegen lukt niet
Waar vind ik een overzicht van alle beschikbare apps?
Waarom kan ik de app niet installeren op mijn mobiel/tablet?

Bestellingen & betaling

Halverwege mijn betaling met iDEAL is de pc vastgelopen, wat moet ik doen?
Op welke manieren kan ik betalen bij Plugwise?
Wat wegen de pakketten en wat zijn de afmetingen?

Firmware Update

Sinds de firmware-update worden de overzichten niet meer bijgewerkt. Wat nu?
Waarom werken mijn schakelschema's niet meer na de firmware update?
Wat moet ik doen als na de firmware update mijn systeem niet goed meer werkt?

Hardware

Hoe kan ik mijn Plugwise netwerk uitbreiden?
Hoe kunnen de netwerkinstellingen van een Switch verwijderd worden?
Hoe lang blijven de meetgegevens opgeslagen?
Hoe veilig is het Plugwise systeem?
Hoe weet je de systeemtijd?
Hoe werkt de standby killer?
Hoe wordt er gemeten?
Hoeveel stroom verbruikt een Plugwise systeem?
Houdt het Plugwise-systeem rekening met zomer- en wintertijd?
Is het mogelijk om krachtstroom te meten?
Is het mogelijk om opbrengst te meten?
Lopen de metingen gelijk, zijn ze gesynchroniseerd?
Moet de PC nu altijd aan blijven staan?
Moet de Stick altijd in mijn PC blijven zitten?
Waar worden de Plugwise producten gemaakt?
Wat doet de Stick?
Wat kan ik doen om mijn Plugwise netwerk betere dekking te geven?
Werkt het schakelsysteem als mijn PC uitstaat?

Installatie & configuratie

Hoe lang duurt de installatie?
Ik kan niet op volgende klikken nadat ik mijn licentiecode heb ingevuld. Wat nu?
Kan ik mijn Source-installatie naar een andere computer overzetten?
Kan ik Source uitproberen zonder eerst een pakket te hoeven bestellen?
Mijn Scan of Sense komt niet online. Wat nu?
Waar vind ik de licentiecode?
Wat kan ik doen om mijn Plugwise netwerk betere dekking te geven?
Wat moet ik doen als de Configuratie Wizard niet vanzelf start?
Wat moet ik doen als de overzichten (grafieken) niet compleet zijn?
Wat moet ik doen als een Circle niet online komt?
Welke apparaten kan ik het best aansluiten?

Problemen oplossen

De Stick wordt niet herkend, hoe kan dit?
Hoe reset ik mijn Circle+ of Circle?
Hoe reset ik mijn Scan of Sense?
Hoe reset ik mijn Switch?
Ik heb mijn Circle+ gereset. Waarom werkt nu niets meer?
Mijn Circles zijn niet altijd bereikbaar via de software, hoe los ik dit op?
Wat doe ik als mijn harde schijf is gecrasht?
Wat moet ik doen als een Circle niet online komt?
Wat moet ik doen als mijn schakelschema's niet goed op tijd lopen?

Software

Bestaat er een Linux versie van Source?
Bestaat er ook een Source-versie voor Apple Mac systemen?
Hoe lang blijven de meetgegevens opgeslagen?
Hoe maak ik een backup van mijn instellingen, schakelschema's en meetgegevens?

Bij Instellingen – Backup maken kunt u een backup maken van uw meetgegevens, schakelschema’s en instellingen. Het maken van een backup kan handig zijn als u bijvoorbeeld Source op een andere computer wilt installeren.

Backup maken

  • Start de Backup Wizard: klik in Source op ‘Instellingen – Backup maken’. U kunt de Backup Wizard ook starten via de snelkoppeling in uw Windows menu 'Start
  • Kies ‘backup maken’
  • Kies een locatie om het bestand op te slaan
  • Eventueel kunt u een andere naam voor het bestand invullen
  • Klik op ‘opslaan’

In de bruine balk van de Backup Wizard wordt de voortgang van het maken van de backup getoond. Zodra dit is afgerond krijgt u daar een bericht van

Backup terugplaatsen

  • Start Backup & Restore: deze vindt u in het Windows menu 'Start' onder Plugwise Source.
  • Kies ‘backup terugzetten’
  • Geef de locatie van uw backup-bestand op
  • Klik op ‘openen’

Zodra de backup-gegevens in Source zijn ingevoerd, krijgt u daarvan bericht

Tip: Als u Source op een andere computer installeert, kunt u daarop backup-bestanden van andere installaties terugplaatsen. Gebruik nooit meer dan één wijzigingen te maken in schakelschema's en instellingen.

Hoe weet je de systeemtijd?
Hoe werkt de standby killer?
Houdt het Plugwise-systeem rekening met zomer- en wintertijd?
Ik heb Plugwise op mijn zonnepaneel aangesloten, maar zie (nog) geen opbrengst. Hoe kan dat?
Is het mogelijk om het Plugwise-systeem vanaf meerdere PC's te bedienen?
Kan er gemeten worden met een interval korter dan 1 uur?
Kan ik mijn Source-installatie naar een andere computer overzetten?
Kan ik Source uitproberen zonder eerst een pakket te hoeven bestellen?
Moet de PC nu altijd aan blijven staan?
Wat doe ik als mijn harde schijf is gecrasht?
Werkt de Source Software ook op 64 bits Windows-systemen?
Werkt het schakelsysteem als mijn PC uitstaat?
Zijn mijn energieverbruiksgegevens veilig als de computer vastloopt?

CoolDing

Ik kan het netwerk van mijn CoolDing niet vinden
Ik zie het netwerk van CoolDing wel, maar ik kan hier niet mee verbinden
Ik kan nog steeds niet verbinden met CoolDing
CoolDing kan mijn Wifi-netwerk niet vinden
Ik heb CoolDing verbonden met LAN, maar ik kan de webpagina van CoolDing niet bereiken.
De app kan niet verbinden met CoolDing (binnenshuis)/ ik kan de instellingenpagina van CoolDing niet meer bereiken
De app kan niet verbinden met CoolDing (buitenshuis)
De app en de webpagina van CoolDing laten niet dezelfde gegevens zien
Ik wil CoolDing verbinden met een ander netwerk
Ik wil de status, instellingen en netwerkinstellingen van CoolDing bekijken en of (opnieuw) instellen
Rondleiding webpagina (html interface) CoolDing
Hoe kan ik de taal wijzigen?
Hoe kan ik mijn instellingen opslaan?
Wat betekenen de knipperende lampjes bij “WLAN”, “STATUS” en “LAN”?
Welke LED heb ik nodig om het commando op te nemen en of af te spelen?
Ik wil een commando verwijderen uit het tijdschema
Ik wil een commando wijzigen in het tijdschema
Mijn CoolDing geeft aan dat er een commando is opgenomen, maar speelt niets af
Ik heb de aan/uitknop opgenomen maar mijn airconditioner gaat alleen aan of alleen uit wanneer ik het commando afspeel
Ik krijg mijn airconditioner niet op de juiste temperatuur met CoolDing
Mijn CoolDing geeft aan dat er een commando is opgenomen, maar speelt niets af – storingsdetectie
Hoe kan ik de volgorde van de commando's in mijn scherm veranderen?
Hoe zet ik de support verbinding open?